"Bαδίζοντας σε έναν κόσμο χωρίς διακρίσεις ... σε έναν κόσμο με γνώση ... σε έναν κόσμο που εγώ & εσύ θα είμαστε ίσοι ..." E.D.

Teacch - Autism


  Το πρόγραμμα  Teacch ιδρύθηκε τη δεκαετία του '70 από τον καθηγητή ψυχιατρικής Eric Schopler. 

  Το Τeacch προσεγγίζεται ως μια δομημένη προσέγγιση διδασκαλίας. Το οποίο χρησιμοποιείται  στα πλαίσια του αυτιστικού φάσματος. Σύμφωνα με την οποία μέθοδο, ο αυτισμός θεωρείται ως μια διαταραχή ανάπτυξης με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στοιχεία. Τα άτομα με αυτισμό αναδύουν έναν διαφορετικό - ξεχωριστό τρόπο σκέψης. Σύμφωνα με την Μαυροπούλου, το παραπάνω πρόγραμμα προσεγγίζει τον αυτισμό ως μια "διαφορετική κουλτούρα". Κατά την ιδία, τα παιδιά ανάγουν πολλές δυσκολίες στην αντίληψη της ακολουθίας και της οργάνωσης, στην σύνδεση αιτίας - αποτελέσματος, στην ακολουθία μη προσδιορισμένης σειράς για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας, παράλληλα, δυσκολίες στην κατανόηση των αφηρημένων εννοιών. Ομοίως στην γενίκευση των γνώσεων και δεξιοτήτων από διαφορετικά περιβάλλοντα. Ακόμα, μπορεί να εμφανίσουν έντονες παρορμήσεις. Για αυτό το λόγο η στάση και συμπεριφορά προς τον ίδιο τους τον εαυτό, αλλά και προς τους άλλους είναι "αδέξια". 



  Η διδασκαλία με οπτικοποιημένο υλικό - teacch προσφέρει στα παιδιά με αυτισμό, την δυνατότητα να κατακτήσουν έννοιες αλλά και την δυνατότητα να κατακτήσουν την αυτονομία τους. Η προαναφερθείσα μέθοδος συνδυάζει την συστηματική αξιολόγηση τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες των παιδιών με αυτισμό. Έχοντας ως στόχο όχι την ανάδειξη των αδυναμιών, αλλά τις αναδυόμενες δεξιότητες τους. Επιπλέον το υλικό μάθησης και εκπαίδευσης βασίζεται στα ενδιαφέροντα του παιδιού, έχοντας ως στόχο να το προσελκύσει να κατάκτηση τη νέα μάθηση, τις νέες έννοιες, τα σχήματα, τα χρώματα κ.ο.κ.  
  Οι στόχοι της μεθόδου είναι η κατανόηση του περιβάλλοντος και  η δόμηση του περιβάλλοντος για την αυθόρμητη επικοινωνία του ατόμου με το περιβάλλον του.
  Οι μέθοδοι της δομημένης διδασκαλίας είναι η δόμηση του περιβάλλοντος της τάξης, τα ημερήσια  εξατομικευμένα προγράμματα δραστηριοτήτων της τάξης, το εξατομικευμένο σύστημα εργασίας και τέλος, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με οπτική οργάνωση και οπτικές οδηγίες για την χρήση του. 
   Εν τέλει, ονομάζεται πρόγραμμα δομημένης διδασκαλίας γιατί αποτελείται από μεθόδους διδασκαλίας, τη φυσική οργάνωση και τον προγραμματισμό. Η στρατηγική των κινήσεων επιχειρούν να αναπτύξουν στα παιδιά και τους ενήλικες  τις δεξιότητες τους και τη δυνατότητα αλλαγής του περιβάλλοντος τους, για την προσαρμογή του ίδιου τους εαυτού. 

   
  Τέλος, θα ήθελα να επιστήσω την ΠΡΟΣΟΧΗ στο γεγονός πως την παραπάνω διδασκαλία την πραγματοποιούν ειδικοί θεραπευτές γνώστες, οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί και σε θεωρητικό, αλλά και πρακτικό επίπεδο και γνωρίζουν πως να διαχειριστούν και να παρέμβουν σε ανάλογες περιπτώσεις. 




Ενδεικτική Βιβλιογραφία 

  • Μαυροπούλου , Προσέγγιση Teacch: Βασικές Αρχές και Μέθοδοι της δομημένης διδασκαλίας για τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού, "O αυτισμός ως μια άλλη "κουλτούρα". 
  • http://www.myaspergerschild.com

Σχόλια