"Bαδίζοντας σε έναν κόσμο χωρίς διακρίσεις ... σε έναν κόσμο με γνώση ... σε έναν κόσμο που εγώ & εσύ θα είμαστε ίσοι ..." E.D.

Προβλήματα Προσαρμογής

Προβλήματα συμπεριφοράς



         Τα συχνότερα προβλήματα συμπεριφοράς που εμφανίζουν τα παιδιά στη σχολική τους ηλικία είναι η Διάσπαση Προσοχής – Υπερκινητικότητα – Παρορμητικότητα, η οποία εκδηλώνεται με διάσπαση προσοχής, αυξημένη δραστηριότητα και παρορμητικότητα. Η Αντικοινωνική συμπεριφορά, η οποία εκδηλώνεται με επιθετικότητα, θυμός – ξεσπάσματα θυμού, με μη συνεργατικότητα, εναντίωση, με bullying – σχολικό εκφοβισμό, και με ποικίλα προβλήματα με τους συνομηλίκους. 
Επιπλέον, προβλήματα συμπεριφοράς μπορεί να αναπτυχθούν και από διαταραχές συναισθηματικές ή διάθεσης, όπως άγχος, λύπη, φοβίες, χαμηλή αυτοεκτίμηση και αλλαγές διάθεσης. Ακόμα, οι αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές, όπως ο αυτισμός, η νοητική στέρηση και οι μαθησιακές δυσκολίες, μπορούν να ωθήσουν τα παιδιά σε ποικίλες συμπεριφορές. Και τέλος, προβλήματα συμπεριφορών μπορούν να αναχθούν από συμπεριφορές που είναι συνδεδεμένες με ασθένειες, εμφανίζοντας και σωματικά συμπτώματα.

 Αίτια       
    Τα αίτια των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών συχνά διαφέρουν από παιδί σε παιδί. Κάποια από τα σύνηθες αίτια είναι τα οικογενειακά προβλήματα ή οι αλλαγές στο οικογενειακό χώρο, πιθανώς κάποιο διαζύγιο, η φυσική απώλεια, κάποια μετακόμιση, τα οικονομικά προβλήματα και ο ερχομός ενός ακόμα παιδιού στην οικογένεια.        
Ακόμα, η αναζήτηση της προσοχής είτε των γονέων είτε των δασκάλων με οποιοδήποτε τρόπο κάνει τη συμπεριφορά των παιδιών «άσχημη».
Η μίμηση των άλλων. Ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο σε όλους τους τομείς της ανάπτυξης των παιδιών. Η μίμηση και η αντιγραφή και η αναπαράσταση της συμπεριφοράς γονέων, δασκάλων και λοιπών μπορεί να μην πληροί τις προϋποθέσεις για μια υγιής συμπεριφορά.
      Τα κοινωνικό-οικονομικά προβλήματα στο εσωτερικό περιβάλλον της οικογένειας και η ύπαρξη διακρίσεων λόγω πολιτισμικών ή άλλων διαφορών. Οι χρόνιες ή οξείς ασθένειες των παιδιών. Τα παιδιά συνήθως με ασθένειες απομακρύνονται, απομονώνονται έχοντας χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.  Οι δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον ή οι μαθησιακές δυσκολίες που μπορούν να εμφανιστούν είναι πιθανά αίτια προβλημάτων συμπεριφοράς.
      Ακόμη, η αυστηρότητα και η αυστηρή πειθαρχία ή η έλλειψη ορίων από την άλλη, μπορούν να οδηγήσουν τα παιδιά να εκδηλώσουν προβληματικές συμπεριφορές. Κλείνοντας, τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά των παιδιών και η προσωπικότητα τους είναι σημαντικά στοιχεία που καθορίζουν τη συμπεριφορά τους.     



Ενδεικτική Βιβλιογραφία - Πηγές 

Σχόλια