"Bαδίζοντας σε έναν κόσμο χωρίς διακρίσεις ... σε έναν κόσμο με γνώση ... σε έναν κόσμο που εγώ & εσύ θα είμαστε ίσοι ..." E.D.

Παιχνίδια & δραστηριότητες ένταξης

Ενδεικτικές δραστηριότητες για την ένταξη παιδιών με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον  ... 




v  Παιχνίδια τύπου «Τι υπάρχει μέσα στο κουτί»

 Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο τυχαίες ομάδες. Δίνουμε ένα κουτί στην κάθε ομάδα. Μέσα και στα δύο κουτιά έχουμε κρύψει οικεία αντικείμενα που το κάθε παιδί μπορεί να αναγνωρίσει μέσω της αφής, χωρίς να κοιτάει στο εσωτερικό του. (Τα αντικείμενα αντιστοιχούν στον αριθμό των παιδιών της ομάδας, έτσι ώστε να μην μείνει κάποιο παιδί εκτός του παιχνιδιού. Κάποια αντικείμενα θα μπορούσαν να είναι βιβλία, μολύβια, γόμες, μπάλες κοκ). Ο στόχος της παρούσας δραστηριότητας είναι το παιδί να αποκτήσει οπτική ενσυναίσθηση και να αναπτύξει δεξιότητες  συνεργασίας και ομαδικότητας.

v  Δραστηριότητες συντονισμού

 Οργανώνουμε αθλητικές επιδείξεις. Παίρνουμε αρκετά στεφάνια και τα τοποθετούμε γύρω-γύρω έτσι ώστε να σχηματίζουν έναν κύκλο. Σε κάθε στεφάνι έχουμε ακουμπήσει μια μπάλα. Έπειτα ζητούμε από τα παιδιά να κινηθούν ζευγαράκια (τυχαία ζευγάρια) γύρω από τον κύκλο ενώ παίζει μουσική. Όταν σταματήσει η μουσική θα πρέπει ενώ κρατούν το ζευγάρι τους να σκύψουν και να μαζέψουν από το στεφάνι την μπάλα με το ένα χέρι. Στόχος της παρούσας δραστηριότητας είναι το παιδί να αποκτήσει οπτικό-κινητικό συντονισμό, και να προσπαθήσει να ελέγξει την κίνηση του-την ισορροπία του, μαθαίνοντας να συνεργάζεται.

v  Παιχνίδια όσφρησης

 Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο τυχαίες ομάδες. Δίνουμε σε κάθε ομάδα το όνομα ενός αρώματος-μυρωδιάς. Έπειτα ρίχνουμε μερικές σταγόνες της μυρωδιάς (λεμόνι, βανίλια, κοκ) σε μπάλες από βαμβάκι (κάθε μπάλα έχει διαφορετικό άρωμα). Ανακατεύουμε τις μπάλες από βαμβάκι και ζητούμε από το παιδί της κάθε ομάδας με τη σειρά, να ταιριάξει το εκάστοτε βαμβάκι με το εκάστοτε άρωμα. Στόχος της παρούσας δραστηριότητας είναι η οσφρητική ενσυναίσθηση, η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της ομαδικότητας.  

v  Δραστηριότητες σωματογνωσίας

 Δείχνουμε και ονομάζουμε πάνω μας και πάνω στο παιδί τα σημεία του σώματος. Μετά κλείνουμε τα μάτια του παιδιού με ένα μαντήλι και ακουμπάμε με ένα μαγικό ραβδάκι ένα μέρος του σώματος του παιδιού. Το παιδί θα πρέπει να μας πει ποιο ήταν το σημείο που το μαγικό ραβδάκι τον ακούμπησε. Μετά μπορούμε να χωρίσουμε τυχαίες ομάδες των δύο ατόμων και το κάθε παιδί με τη σειρά του θα πρέπει να επαναλάβει την ίδια διαδικασία. Στόχος της παρούσας δραστηριότητας είναι τα παιδιά να γνωρίσουν το σώμα τους.

v  Παράσταση χορού


Η διοργάνωση μιας μουσικοκινητικής εκδήλωσης, πιο συγκεκριμένα ενός χορού για την λήξη των μαθημάτων και την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών. Με την βοήθεια της/του δασκάλας/δάσκαλου της μουσικής θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια χορογραφία που θα συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου, την οποία θα την παρουσίαζαν σε όλους τους γονείς. Ο χορός θα μπορούσε να περιλαμβάνει «αναπηρικά αμαξίδια» - παρτενέρ. Ο στόχος της παρούσας εκδήλωσης είναι η ομαδική δραστηριοποίηση αλλά και η ψυχαγωγία. 

Σχόλια