Μαθησιακές Δυσκολίες ...
.. Mαθητές με μαθησιακές δυσκολίες είναι οι μαθητές των οποίων η φυσική, νοητική, συμπεριφορική απόδοση αποκλίνει τόσο από το φυσιολογικό μέσο όρο είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω ώστε να χρειάζονται πρόσθετες υπηρεσίες για την ικανοποίηση των αναγκών τους (Slavin, 2006).
Συνήθως οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες εμφανίζουν δυσκολίες σε διάφορους τομείς ...
Ελλειμματικές αντιληπτικές λειτουργίες
- Δυσκολίες στην ακουστική – οπτική αντίληψη και επεξεργασία
- Δυσκολίες στην αντίληψη σχέσεων (αντίληψη αντικειμένων στο χώρο) του χώρου,
- Δυσκολίες στην οπτική διάκριση (διάκριση αντικειμένων με κάποια χαρακτηριστικά)
- Δυσκολίες στην οπτική μνήμη (δυσκολίες στην αποθήκευση και ανάκληση των οπτικών πληροφοριών)& οπτική ακολουθία (δυσκολίες στην αντίληψη ακολουθιών αντικειμένων)
- Προβλήματα στην ακουστική μνήμη (δυσκολίες αποθήκευσης και ανάκλησης πληροφοριών που δόθηκαν προφορικά)
- Δυσκολίες στο να χωρίζουν τις ποτάσεις σε λέξεις, τις λέξεις σε συλλαβές και τις συλλαβές σε φωνήματα
- Προβλήματα στη παραγωγή & εύρεση ομοικαταληξίας, στη σύνθεση φωνημάτων, δυσκολίες στην αφαίρεση ή προσθήκη συλλαβές μέσα σε λέξεις προφορικά1.Ελλείμματα φωνολογικά στην ανάγνωση & γραφή 2. Έλλειμα στην ικανότητα για αυτόματη ονομασία οπτικών συμβόλων3. Χαμηλές επιδόσεις στο λεξιλόγιο και στη γνώση του συντακτικού & ορθογραφίας.4.Γλωσσικά προβλήματα επεξεργασίας & σημασιολογίας.
Δυσκολίες στη Μνήμη
Οι δυσκολίες στη μνήμη σχετίζονται με την ανάγνωση, ορθογραφία και τα γλωσσικά προβλήματα. Ομοίως δυσκολίες στην ανάκληση, απόδοση πληροφοριών με διακυμάνσεις, προβλήματα στην αισθητηριακή – βραχυπρόθεσμη – μακροπρόθεσμη μνήμη.
Δυσκολίες στη Προσοχή και Συγκέντρωση
Τα προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης είναι τόσο έντονα, που μπορεί να θεωρηθεί πως οι μαθητές με ΜΔ ανήκουν στην ίδια ομάδα με εκείνους που έχουν ΔΕΠ-Υ.
1.Φτωχή προσοχή λόγω δυσκολίες επιλεκτικής προσοχής.
2.Αργή επεξεργασία των πληροφοριών που οδηγεί στη διάσπαση.
3.Έλλειψη & ανεπαρκής εφαρμογή στρατηγικών.
4. Έλλειψη κινήτρων & ενδιαφέροντος για τα έργα που δίνονται να εργαστούν.
Μεταγνωστικά προβλήματα
Tα μεταγνωστικά προβλήματα επηρεάζουν τη σχολική τους επίδοση. 1.Αναγνώριση των απαιτήσεων (πλήρης αδυναμία αναγνώρισης των απαιτήσεων ή λανθασμένη ερμηνεία).
2.Επιλογή και εφαρμογή στρατηγικών (επιλογή τεχνικών για την ολοκλήρωση ενός έργου).
3.Παρακολούθηση & ρύθμιση(διορθωτικά) την απόδοση στο έργο.
4.Αξιολόγηση του γνωστικού έργου (πληροφορίες που αποκτήθηκαν σημαντικές καθώς και το βαθμό επεξεργασίας τους)
Αδυναμία Αυτορρύθμιησης της μαθησιακής συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον
Η αυτορρύθμιση είναι ένας αριθμός εργασιών που περιλαμβάνουν τη στοχοθεσία, τις στρατηγικές σχεδιασμού, οργάνωσης, κωδικοποίησης και αποθήκευσης πληροφοριών, την παρακολούθηση και τον έλεγχο των γνωστικών λειτουργιών και του θυμικού, της πεποιθήσεις κινητοποίησης του ίδιου του εαυτού.
Έλλειψη κινήτρων
Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες δεν υιοθετούν ισχυρά κίνητρα, ως επακόλουθο η μορφή μάθησης είναι παθητική = σχολική αποτυχία.
Προβλήματα Συμπεριφοράς
Τα προβλήματα συμπεριφοράς που συνήθως εκδηλώνονται είναι από επιθετικότητα έως εσωστρέφεια. Και επί το πλείστον είναι απόρροια των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν μέσα στη τάξη και τις ανατροφοδοτούν με αυτό τον τρόπο.
Προβλήματα στην κοινωνική εξέλιξη και σχέσεις
Σχολική αποτυχία, χαμηλή δημοτικότητα και αυτοπεποίθηση.
Μειωμένη Συναισθηματική εξέλιξη
Χαρακτηριστική η εμφάνιση περισσοτέρων αρνητικών και λιγότερων θετικών συναισθημάτων σε σχέση με τους συνομήλικους τους, άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοαντίληψη.
1.Δυσκολίες στην ανάγνωση (ευχέρεια, άμεση κατανόηση, αποκωδικοποίηση
2.Στην παραγωγή του γραπτού λόγου (γραφο - κινητικές δεξιότητες, ορθογραφία, οργάνωση και δομή, λεξιλόγιο, περιεχόμενο γραπτής έκφρασης).
3. Μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά.
Δυσκολίες στην αδρή & λεπτή κινητικότητα
Δυσκολίες στον προσανατολισμό
Στόχος μας είναι να αναγνωρίζουμε τις μαθησιακές δυσκολίες, να ακούμε τους μαθητές και να τους ενθαρρύνουμε να συμμετέχουν ενεργά στη μάθηση.
Ενδεικτική Βιβλιογραφία:
- Slavin, R. E. (2006). Εκπαιδευτική ψυχολογία. Θεωρία και πράξη. επιμέλεια: Κόκκινος Κωνσταντίνος. Μετάφραση: Εκκεκάκη Ελισσάβετ. Εκδόσεις: Μεταίχμιο.
- http://www.specialeducation.gr
- Παντελιάδου, Σ. & Μπότσας, Γ. (2007). Μαθησιακές Δυσκολίες-Βασικές Έννοιες & Χαρακτηριστικά (Τεύχος Α), στο http://www.rocket-lexia.com
Δυστυχώς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει οργανωμένο υλικό για αυτά τα παιδιά και δεν έχουν οι καθηγητές της γενικής αγωγής την κατάλληλη επιμόρφωση για να κατανοήσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες με αποτέλεσμα δεν αντιμετωπίζονται κατάλληλα τα πρόβληματά τους
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ μαζί σας. Παρόλα αυτά, υπάρχουν καθηγητές και καθηγητές. Το σημαντικό είναι ο κάθε καθηγητές/ εκπαιδευτικός να χτίζει εκείνος τα τρωτά του σημεία, ανεξάρτητα από το σύνολο, για να εφοδιάζει με ότι καλύτερο μπορεί τους μαθητές του!!!
Διαγραφή